5N2A1292

Tämä on miehen missio: smoothien sijaan meillä on syöty viime aikoina tuorepuuroa. Superfoodeihin hurahtanut herra penkoo kaapista chia-siemeniä, nokkosta, lucumaa ja goji-marjoja ja laittaa koko perheensä syömään niitä. 🙂

Ideahan on mitä helpoin: kaikki ainekset laitetaan purkkiin illalla ja syödään aamulla. Aikaa aamupalaan menee sen verran, mitä purkki nyt ehtii “naps” sanoa.

Vaikeaa, eiks niin?

Oikeastaan on se ja sama, millä kaikella purkin täyttää, kunhan siinä on jotain nestettä (luonnonjogurttia, soijajogurttia, mantelimaitoa tai jotakin muuta sellaista), hiutaleita (kaurahiutaleita tms.), rakennetta antavia juttuja (banaania, marjoja ja varsinkin pähkinöitä) sekä jotakin terveysjuttua, koska sen vuoksihan tuorepuuroa myös syödään (vaikka chia-siemeniä, makuna lucumaa, nokkosta… you name it).

Kaivelet vain kaapistasi kaikkea – tai lisäät ne ajoissa miehesi kauppalistaan – sekoittelet ja aamulla syöt.

Lapseen tämä ei uppoa yhtä hyvin kuin mieheen. Hän onkin vaatinut smoothien ja tavallisen puuron palauttamista aamupalapöytään. Se hänelle suotakoon. Me muut jatkamme terveyshurahdustamme, sillä tämä maistuu smoothien ja puuron yhdistelmältä. Siis hyvältä!

Alla olevan kuvan voit printata vaikka jääkaapin seinään, jotta muistat suurin piirtein, missä mittasuhteissa aineksia kannattaa purkittaa.

//

Raw porridge recipe in English:

rawporridge

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail to someone